1970-79
Lata 70-te obfitują w twórczość konceptualną. Powstają wówczas, szeroko dyskutowane, Autotautologie. Liczne akcje związane z tym cyklem są szeroko udokumentowane na fotografiach i filmach. Koncepcja Autotautologia "O sobie samym - nic" jest próbą odpowiedzi na stan zagubienia, niepewności i wątpliwości w stosuku do tradycyjnych środków wyrazu w sztuce.
W NADMIARZE RZECZYWISTOŚCI, W NIEZAMIERZONYM ODDALANIU, W BEZSILNYM ZBLIŻANIU - O SOBIE SAMYM NIC.
Koncepcja totalnej obecności powoduje wpisanie osobowości ukrytej pod znakiem graficznym (zbiór liter tworzących powtarzalne nazwisko) we wszystkie potencjalne aspekty rzeczywistości (artystyczne, socjologiczne, polityczne itp.). Począwszy od pojedynczych przedmiotów na ich intencjonalnych zbiorach skończywszy. To autorska refleksja nad ekstremalnym stosunkiem do sztuki.
Innym przedsięwzięciem Trelińskiego podjętym w latach 70-tych było powołanie do życia Galerii 80x140. Powstała ona w Klubie Plastyka, w piwnicy, przy ul.Piotrkowskiej 86 w Łodzi. W Galerii 80x140 zakotwiczyła się też wkrótce Galeria A4 Andrzeja Pierzgalskiego. Ponadto liczne plenery odbywające się w tamtych latach w Osiekach obfitowały w działania konceptualne, jak chociażby 'Wiatrowanie', 'Mandatowanie' i 'Cisza' (1972r.), 'Grabienie Jeziora' i 'Tajne' (1974r.) w ostatnich dwóch uczestniczył również Tadeusz Piechura.
Treliński nie zaprzestaje jednak bardziej tradycyjnej formy wypowiedzi artystycznej. Powstają w tym okresie zarówno liczne rysunki jak i plakaty (do spektakli teatralnych czy wystaw).